Tuesday 1 November 2016

Semua Item Bawah RM10 ! Huh, Tak Percaya ??

Assalamulaikum dan hai !

Wahhh semua item bawah RM 10 ? Betul ke ni ?

Betul gais, aku sendiri dah shopping barang mainan untuk Opal. Onniso  adalah website yang menjual barangan permainan kanak-kanak berharga serendah RM 10. Aku yang dah bergelar mak orang ni memang teruja bebenau lerr. Murah kot. Lagi-lagi minggu gaji ni, memang aku borong lah untuk Opal. Kalau kita berbelanja sebanyak RM 50 keatas akan diberikan caj penghantaran percuma. Berbaloi tak ? Bagi aku memang sangat berbaloi. Bayangkan lah dengan berbelanja RM 50 macam-macam uols akan dapat, sebab harga setiap barang murah sangat !!!








Mommies semua jangan rambang mata pulak okeyyh ! Barang-barang yang aku shopping untuk Opal ada 3 barang. Kenapa 3 ? Sikit je kan ? 

Opal baru setahun jagung. Ada yang sesuai dan ada jugak mainan yang tak sesuai umur Opal. Jadi aku kena lah bijak buat pemilihan supaya barang yang aku beli nanti berfaedah untuk dia dan tak membazir. Maklum lah sekarang kegawatan ekonomi. Kos sara hidup makin tinggi. 

Yang pertama : -


Korang mesti pernah tengok kan? Benda ni zaman aku budak-budak pun masih wujud lagi. Aku sendiri suka main benda ni. Lepas tulis or lukis boleh padam dengan sekelip mata jer. Bagi aku elok lah aku beli untuk Opal. Sebab tiap kali check-up, nurse dekat KK akan try bagi dia pen dan kertas. Nurse suruh aku dedahkan dia dengan alat tulis nsupaya boleh tengok perkembangan dia. Aku bagi tapi dia tak conteng kertas, dia conteng kaki dia. Cantik sangat dia buat art kat kaki dia taw !! Hahah 

Yang kedua :-


Aku tak payah terangkan pun uols tahu kan ni apa. Aku saje jer beli sebab setiap petang aku akan bawak Opal untuk jalan-jalan. So, sambil jalan sambil main buih sabun. Wahhh bonda bonding sangat. Kihkihkih ! Lagipun masa aku pergi Festival Food kelmarin, Opal dok kejar-kejar belon yang budak kat situ main. bila aku tanya nak ? Dia angguk kepala tapi masa tu dah nak balik, penjual belon tu pun aku tak nampak kat mana. 

Yang ketiga :-


Kenapa aku beli jam ? Opal kan setahun jagung. nombor pun tak kenal lagi ? Hahaha, bukan suruh dia tengok nombor sebenarnya. Dia suka sangat tengok jam apaknya. Bila apaknya bagi pakai, wahh bukan main dia bergaya dengan jam apaknya. Sayang jam apaknya besar dan longgar kejap-kejap tertanggal. Penat apaknya nak sarung balik. So belikan lah dia 1. Lagipun memang murah, sebab tu aku rasa sangat berbaloi. 

Macam biasa kalau pembelian bawah RM 50 akan dikenakan kos penghantaran sebanyak RM8. Total barang aku RM 21.30 + RM8 = RM 29.30. Wahhh jimatnya. Dapat 3 barang dengan serendah RM 30 jer. 

Minimum pembelian adalah sebanyak RM 20. 


Selamat membeli belah --- Anniso


2 comments:

  1. Wah. Harga bawah RM10. Murah..! Pilihan pun nampak macam banyak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan, sha jd rambang mata taw. nk jer beli semua

      Delete