Wednesday 24 July 2013

I.F.T.A.R

Whats'up ! Huhuhu.. Hari nie nak citer pasal semalam punya cerita(Macam tu pon boleh) Semalam aku with my BFF(Eila) berbuka dekat restoran Tomyam, tak tahu lah apa nama restoran tue... Area mana pon aku tahu... Yang aku tahu makan je.. Lalalaa... Aku bagi 4 stars dekat restoran tu... Dan tabik hormat sikit.. Spring lagi taw ! Kau hadeee ! hahaha..

Kenapa aku beria-ria sangat ? Sebab nya restoran tu memang memuaskan hati pelanggan, service pown sangat-sangat cepat ! Mana tak nya aku dengan si Eila ni tunggu member kami yang lain dah dekat pukul 6.50p.m kott baru gerak dari rumahh.. Bayangkan lahh berbuka 7.26pm.. Kiteorang smpai kat restoran tu nak dekat pukul 7p.m.. aku bajet memang buka air jela kott.. Then lagi 5minit nak buka...aeeehh makanan pown sampai... Wahhh cepat giler ! Sempat jugak lahh berbuka dengan makanan yang aku order.. 

Aku pernah buka restoran Tomyam tempat lain, tapi tak macam ni servis nye.. Lambat giler kott ! Mase tu air pown tak sampai-sampai lagi.. Geram memang lahh geram tapi tak buleh nak marah.. 

Cerita pasal geram...geram pulak aku teringat mase aku lepak mamak mase tu.. Tolong member aku ni ha nak pinjam lappy aku wat keje.. Mase tu dekat dengan rumah dia tak der kedai lain.. Ada 1 tu jela kedai yang ada.. Tunggu punya lahh tunggu member aku ni buat kerja lapar pulak perut aku ni... Aku try lah oder thosai aney tu(waiter)
Aku   : Thosai 1 tapi nak nipis-nipis ae ?
Aney  : Wokeyy !

Aney A ni pown pergi la order dekat Aney B  (pembuat thosai ) Aney A tu cakap la macam yang aku mintak . Then Aney B ni cakap lahhh ... Kalau nak suwuh dia buat sendiri lahh.. Kuat kott dia cakap, sampai aku yang tengah duduk ni buley dengar..  Sakit pulak hati aku dengar... Ade jugak pekerja layan customer macam tu kann.. Cilaka punyer Aney ! Hello customer always right okeyy !


Aku yang retis ! Hahahaha

2 comments: