Wednesday 13 March 2013

Shazwani Bte Mohammed


Nama aku Shazwani bte Mohammed.. Nak tawu ape maksud Shazwani tue ?? Aku dah cari dah tapi takder dalam senarai makna dalam islam.. Hurmm.. Then bila orang yang baru kenal aku akan tanya ape nama aku..  Aku jawab dengan muka yang selamba shazwani jer.. Orang tue akan tanya balik.. Ape nama panjang?? Aku pown jawab lahh balik Shazwani jelahh.. Then dia akan tanya takde nur or siti ker ?? Aku jawab lahh xderr.. Tapi nape nama adeq beradeq aku panjang panjang...  Bila aku takder plak nak panjang kan.. Tapi story nie ade sangkut paut ngan story aku mase kecik kecik.. Dulu aku ade kawan, kira masuk air lahh gak sebab melayan jer perangai aku yang suke berangan nie. Aku ngan dye berangan lahh bila kiteorang da besar nanti kiterang nak tuka nama. Taknak pakai nama yang sekarang nie.. Kiteorang un mula lahh berceloteh pasal nama nama yang sedap.. Hahaha ! Then aku berangan at uma sowang2 pasal nak letak nama anak aku panjang panjang.. Hahaha ! Contoh nye Siti Nur Rabiatul Adawiyah Shazwani Binti ???? Hahah panjang kan ? Sekarang aku da besar dahh.. Dah faham dahh, sifat seseorang tu ada pada nama panggilannya. Jika baik nama yang dipanggil maka baik lahh seperti nama yang dipanggil.. 

No comments:

Post a Comment