Sunday 24 February 2013

Tin Milo Besar


Haaaa siapa yang ade habit ratah milo mase kecik2 dulu ? Handsup cepat... Hahaha tu pown habit aku jugak. Mase aku kecik2 dulu aku duk uma sorang2 sebab abang dan adek2 aku kua merayap biasa lah duk kampung, mane ade budak kampung yang sanggup duk umah petang2 lagi lagi parents aku jenis yang bekerja. Lagipown aku tak ada akak atau adek perempuan. Disebabkan aku keseorangan di rumah aku selalu ratah milo. Hahaha sebab nanti tak der lahh mata mata yang buleh report habit aku ni kat baba. Law baba aku tawu, mampos aku kene marah. Dia akan membebel bla bla bla... Aku selalu berangan kalau aku da besa nanti aku nak beli milo tin besar(dulu pakai tin) pastu aku nak ratah milo tu sorang sorang. So takder saper brani marah..Aku berangan kalau aku kerja tiap kali gaji aku mesti akan beli milo letak kat uma aku. Beli tin besar pulak tue..

So sekarang aku da besar.. Hahaha mane ade aku ratah milo sekarang.. Sebab milo tue manis sangat la. Aku tak suka makan bende manis. Mase kecik2 buleh lah, budak budak kann suka bende yang manis manis. Aku kerja setiap kali gaji, tak terlintas lansung nak beli milo tuk diratah. Sebab habit tu da tak der dahh.. Cuma sekarang aku giler milo ais jerla .. Tapi milo ais buatan sendiri jer. Milo ais kat kedai yakkkk!! tak sedap lansung. Milo ais aku ade formula tersendiri :

1. Mula mula bancuh milo dengan susu dalam cawan. Guna air panas 1/3 jer. Milo lebih susu kurang(takderlahh kurang sangat)

2. Lepas tue cawan tadi isi ais penuh penuh. Takyah tambah air dahh.. Biarkan air panas tadi cairkan ais yang bebabnyak tue tadi.. Bile dah cair tersedia lahh milo ais faveret CikGadisFantasy tue. Sedappp !

No comments:

Post a Comment